03 febbraio 12, 23:57 | #131 (permalink) Top | |
Adv Moderator Data registr.: 15-08-2007 Residenza: sto a Massa ma sono molto Positivo
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Vedo dalla documentazione del modulo ASSAN che cè da agire sulllo stick del canale 2.... La calibrazione della radio l'hai fatta, il canale due è quello che ti aspetti (guarda nel channel monitor..) ? Scusami se faccio domande idiote ma sto andando a casaccio leggendo il manuale dell'assan... Ciao... http://www.assan.cn/download/Instruc...0X8%20v1.7.pdf
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04 febbraio 12, 00:10 | #132 (permalink) Top |
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si fatta anche questa prova la radio è configurata in mode 2 muovendo lo stick del canale 2 il modulo inizia a emettere dei bip il led lampeggia veloce ma non trova la ricevente figurati che ho caricato anche il software della turnigy originale ma nulla il modulo risulta sordo
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04 febbraio 12, 00:12 | #133 (permalink) Top | |
Adv Moderator Data registr.: 15-08-2007 Residenza: sto a Massa ma sono molto Positivo
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A leggere il manuale parlano di binding anche di minuti (mi sembra strano).. Scusami le banalità ma sto andando a tentoni....
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04 febbraio 12, 00:16 | #134 (permalink) Top |
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be ho la rete wifi in casa ma non penso che possa disturbare la ricevente anzi adesso sto provando a bindare allontanando la ricevente dalla radio per vedere se il modulo va in saturazione quindi non binda
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04 febbraio 12, 00:29 | #135 (permalink) Top |
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fallita anche la prova da lontano comunque volevo chiederti nella schermata di Open dove si vedono gli interuttori ho visto che adesso si visualizza ido id1 id2 pero toccando il trn questo non viene visualizzato ma passa in negativo la visualizzazione dell'interuttore id0 è una caratteristica di open?
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04 febbraio 12, 01:24 | #136 (permalink) Top | |
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Magari se necessario si potrebbe pensare ad una collocazione asimmetrica mettendolo sopra sopra AIL, tuttavia poichè quello è principalmente uno schermo di diagnostica, sembra più sensato evidenziare in un modo o nell'altro che l'interruttore è sentito... Oltretutto TRN essendo un pulsante non ha neanche il problema di poter essere lasciato inavvertitamente chiuso.... o lo chiudi tu o è difettoso...
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04 febbraio 12, 04:59 | #137 (permalink) Top |
User | Rinnovo la domanda... poi ci rinuncio
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04 febbraio 12, 09:43 | #138 (permalink) Top |
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| puoi partire dal template e poi seguire questa guida, Chiedimi tutto di questa radio ma non come settare un elicottero. Non ce l'ho (l'elicottero) e non ne so niente. http://www.rcgroups.com/forums/showa...mentid=3744820 Quello che si applica a er9x si applica anche a open9x nella stragrande maggioranza dei casi.
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04 febbraio 12, 14:26 | #139 (permalink) Top | |
User | Citazione:
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04 febbraio 12, 14:28 | #140 (permalink) Top |
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| Er9x heli setup using the template Riprova ... anche a me non ha funzionato da subito! Cmq. l'intero contenuto del pdf linkato da Romoloman è il seguente. Buon lavoro. Er9x heli setup using the template In this tutorial I will be using the template to setup an HK450TT pro helicopter. If you have never setup a helicopter before go watch the Finless Bob video series on Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect. His information is great and will teach you all of the basics and some of the whys of how to setup your helicopter. You should read the Er9x manual before you start. You should also have your heli already built. At least far enough to begin plugging in servos so you can test directions and throws. As of this writing I am running Er9x version 322. Make sure you have at least that version or some things may not work as expected. So let's get right into it. Through this process either use a receiver battery to power your heli receiver or unplug the motor, so you don't accidentally start the motor and injure yourself (Can you tell I know from experience?). Start by turning on your 9x. Find an empty memory slot and go to the templates menu (10/10). Scroll down to heli setup and long press the menu button. You will hear a beep if your sound is on. Now press exit and go to the heli menu(3/10). I will briefly describe what options you have here. Swash type refers to how your swash plate is layed out. The HK450 has a 120 degree swash. So it is set to 120. 120X is the same with the servos moved 90 degrees around the main shaft. Also there is 140 for a 140 degree swash. And finally 90 for a 90 degree swash. Collective determines where to take your collective input from. For now leave it on CH11. Swash ring is like limits for your swash servos. You will get to this later. The three directions at the bottom are for reversing the various cyclic directions. Now go to the mixer menu (5/10). The first 3 should be 100% CYCx. The CYCx inputs are your ccpm controls. CYC1 is the for/aft cyclic servo control. CYC2 and CYC3 are the roll cyclic controls. If your channels are plugged into the receiver differently, meaning throttle is not on channel 3 or similar then change them now. It might be easiest to use eepe to change the channel order. Main blade pitch is controlled from CH11. Right now on CH11 add a new mixer and set it as follows: R 100%THR Switch(ELE) c7 This will allow you to have your pitch at zero while you are setting the servo arms level without needing to have the throttle stick at zero. What this mixer says is if the ELE switch is flipped, down on the transmitter, use curve 7. Curve 7 is all zeros and so the pitch will remain at zero no matter where the throttle stick is set. Next let's check the control directions. The cyclic will have a lot of throw so keep the sticks near center or you may strip a servo when it binds. To help with this set the Swash Ring setting to 50. This is in the heli menu(3/10). Now put the sticks on the 9x near center and power up the heli, remember the warning about the motor. If you are setting it up for the first time keep the servo horns off of the servos when plugging in the battery. Flip the ELE switch down on the 9x to keep the pitch at zero. The first servo to work on is the fore/aft cyclic servo. You need to put the servo arm on and check that the servo arm moves up when you push up on the elevator stick. If it moves down then it is reversed. Use the limits menu (6/10) to reverse the servo. Mine was fine and didn't need to be reversed. Next let's check the right side roll servo. Right as though you were the pilot of the heli. On my heli this is CYC2. It should move up when you push the stick to the left. On my heli I had to invert this channel. I did this in the limits menu (6/10). Once you have that one moving the right direction the last is the left roll servo. It should move opposite of the right one when you move the AIL stick for roll. So moving the AIL stick left/right the left servo will move up while the right servo moves down. Check that the fore aft cyclic works as expected. The roll servos will move down while the fore/aft servo moves up. All of your cyclic directions should now be correct. With the exception of pitch which we will get to later. Right now if your servo horns are not level go to menu (6/10) and level them with the subtrims. Also check that the main blades are at zero pitch before moving on.
__________________ "If flying were the language of man, soaring would be its poetry." Ultima modifica di LONGFLYER : 04 febbraio 12 alle ore 14:36 |
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