22 marzo 08, 12:31 | #12 (permalink) Top |
Sospeso | |
22 marzo 08, 14:55 | #14 (permalink) Top |
User Data registr.: 11-09-2007 Residenza: Pesaro
|
Stessa tecnologia , ma quesato nn mi sembra proprio un modellino!!! The AirScooter II recreational helicopter meets US ultralight requirements, so it doesn't require registration and can be flown without a pilot's license. AirScooter Corporation plans to make this unique little vehicle available later in 2006 at a price of around $50,000. The AirScooter uses a dual coaxial rotor system that eliminates the need for complicated swash plates and greatly simplifies the aircraft's controls (unlike a traditional helicopter, the AirScooter II uses motorcycle-style handlebars). The design also eliminates foot controls and the tail rotor. The company reports a maximum speed of 55 knots (approximately 60 mph, in keeping with ultralight regulations) and a 2-hour range from the 5 gallon tank. Power is provided by a 65 HP AeroTwin 4-stroke engine. For those who like the concept of a coaxial rotorcraft but don't have $50G to burn, the company also makes the AirScoot R/C coaxial rotor hobby model. The complete radio controlled package with 10 cell battery pack sells for $695. Air Scooter II Ultralight Recreational Vehicle |
22 marzo 08, 16:39 | #19 (permalink) Top | |
User Data registr.: 11-09-2007 Residenza: Pesaro
| Citazione:
Riamne da valutare il motore ... dicono al cobalto ... vuol dire un normale motorino NON bruschless ... perche in caso come in tutti gli eli dopo qualche volo saluti anche quello e il regolatore a quel punto spera almeno che il gyro e i servi di buona fattura PS se nn erro radio e ricevente nn solo inkluse | |
22 marzo 08, 16:40 | #20 (permalink) Top | |
User Data registr.: 30-04-2006 Residenza: Casarza Ligure(GE)
| Citazione:
se invece sai già pilotare un eli rc che te ne fai?mi sembra un pò limitato un coax.... se ci sono altri motivi allora non li ho capiti... P.S.non vuole essere polemico il mio post,solo x capire... ciao,Mauro.
__________________ Rappy 50 - Vision 50 (scoppio...si sporca,ma vuoi mettere??) Più qualche aereetto....nuova passione! | |
Bookmarks |
| |