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Vecchio 14 maggio 07, 10:16   #1 (permalink)  Top
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L'avatar di cantone11
 
Data registr.: 02-01-2006
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programmazione regolatori towerpro

qualcuno che li possiede sa spiegarmi come si programmano questi 2 regolatori della tower pro?
sono il tp da 18a
Amp rating: 18A (max 20A burst)
FETs: 12
BEC Current: 1.5A
Timing: Auto
Freq: 8khz
Lipo: 2~5
NiMH: 6~16
Weight: 19.5g (22 with wires)


ed il tp da 30a
TP W30A Brushless Speed Controller.

Spec.
Current max: 33Amp
FET: 15
BEC Current: 1.5A
Timing: Auto
PWM: 8k
Lipo: 2-4
NiMH: 4~12

grazie a tutti
ciao
Icone allegate
programmazione regolatori towerpro-hxt18a.jpg   programmazione regolatori towerpro-hxt30a.jpg  
cantone11 non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 14 maggio 07, 10:48   #2 (permalink)  Top
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L'avatar di kitaro
 
Data registr.: 28-02-2005
Residenza: Massa Carrara Cinquale (MS)
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Question

Citazione:
Originalmente inviato da cantone11
ed il tp da 30a
TP W30A Brushless Speed Controller.

Spec.
Current max: 33Amp
FET: 15
BEC Current: 1.5A
Timing: Auto
PWM: 8k
Lipo: 2-4
NiMH: 4~12

grazie a tutti
ciao
io ho proprio questo
http://www.baronerosso.it/forum/atta...9&d=1179126971
ma devo dire...che nn sapevo neanche si potesse programmare....cosa programmi e cosa puoi impostare??
non ho piu il fogliettino, ma mi pareva nn ci fosse scritto nulla sulla programmaziane....
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kitaro non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 14 maggio 07, 22:46   #3 (permalink)  Top
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L'avatar di valpozzo
 
Data registr.: 14-08-2004
Messaggi: 252
Io ho il modello vecchio, e si fa cosi' :



18A 30A ESC Instructions
TOWERPRO CO. LTD
BRUSHLESS MOTOR CONTROLLER
SETUP MENU (for new 18A and 30A)
Type
Current
Fe t
BEC
Timing mode
PWM
LIPO
NIHM
18-N
15-18A
12
5V/1A
2/7/15/30
8K
2 to 5
6/18
30-N
25-30A
15
5V/1A
2/7/15/30
8K
2 to 5
6/18

Limited to 3 cells in series for LIPO or 10 cells NIMh/NiCd with BEC enabled
Limited to 5 cells in series for LIPO or 18 cells NIMh/NiCd MAX with BEC disabled
To program the ESC you must connect the motor and ESC to the receiver.
1. Turn on the transmitter and place the throttle stick to full power position (full up position).
2. Energize the ESC by connecting the battery or power source to the speed controller. Five seconds after making the connection, you will hear a musical tone.
3. Move the throttle stick to half throttle. You will then hear each parameters musical tone twice, with a 3 second delay between each.
4. When you hear the tone to the parameter you want to change move the stick to full throttle. This will allow you to set the parameters to your specifications. The following symbols indicate the different main parameters with dashes representing number of tones
— Cell Type and Number
— — BRAKE
— — — TIMING MODE
— — — — Voltage Protection
After you have selected which main parameter to change, you will enter the sub-parameters. The procedure for setting them is the same as above. You will hear each musical sequence twice for each sub-parameter, and you will have three seconds between each sounding to move the throttle to full up position to save your choice. To confirm your choice you will hear a sharper tone indicating, this parameter has been saved. Below are the sub parameters for each of the above.

1.Cell Number and Type.
— 2LIPO or NiMh/Nicd AUTO0.8V/CELL*
— — 3LIPO 2.75V/CELL
— — — 4LIPO2.75V/CELL
— — — — 5LIPO2.75V/CELL

2. BRAKE SET
••— NO Brake
••— — SOFT Brake
••— — — MID Brake
••— — — HARD Brake

3. TIMING MODE SETTING
•••— 2º
•••— — 7 º
•••— — — 15º
•••— — — — 30º
4. Voltage Protection
••••— 2.8V/CELL
••••— — 2.9V/CELL
••••— — — 3.0V/CELL
Once more after you hear the parameter choice you want move the throttle stick to the full up position. You will hear a long sharp BEEP, this tone indicates the option to be saved and the system returns to the programming menu. When you have finished all programming pull the throttle stick to full down position, the speed control will make one final save of all settings and will arm the motor. You can now power up the motor!
__________________
Volare .... vola !
valpozzo non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 14 maggio 07, 23:38   #4 (permalink)  Top
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L'avatar di cantone11
 
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Messaggi: 1.484
grazie grazie grazie
provo adesso e ti aggiorno
ciao
cantone11 non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 15 maggio 07, 01:16   #5 (permalink)  Top
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L'avatar di kitaro
 
Data registr.: 28-02-2005
Residenza: Massa Carrara Cinquale (MS)
Messaggi: 5.922
Immagini: 12
ma va bene anche per il mio?????

e per sapere che impostazione ho adesso????

TRADUZIONE..... in parole...Italiane??
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Ultima modifica di kitaro : 15 maggio 07 alle ore 01:25
kitaro non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 15 maggio 07, 01:16   #6 (permalink)  Top
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L'avatar di cantone11
 
Data registr.: 02-01-2006
Residenza: napoli
Messaggi: 1.484
per valpozzo
la situazione è questa (dopo lunghi studi..........)
lo schema che hai postato tu corrisponde alla programmazione del 18a, solo che nel submenu lipo c'è anche un quinto tono......???????? che sarà mai?????
per quanto riguarda il 30 a la situazione è diversa ci sono solo 3 toni iniziali quindi la possibilità di settare 3 valori, lipo, nicd e nimh. lo schema è questo qui trovato sul forum unitedhobbies:
The only programming options for these ESC are:
1) LIPO automatic protection (2S or 3S, e.g. 6V or 9V)
- or -
NiMH/NiCD auto protection (0.8v per cell)

2) Brake toggle ON/OFF (ON by default)

The following is taken from the manual for the TowerPro W30A (I have edited it for clarity):
Brushless Motor speed controller Manual
W12A/ W25A/W30A

Operation Limit:
12A: max current 15A, continuous current 12A for 10 minutes
25A: max current 30A, continuous current 25A for 10 minutes
30A: max current 35A, continuous current 30A for 10 minutes

Voltage Range: 6V-12V
Number of Batteries: 4-12NiMH, 2-3LiPo
BEC Output: 5V1.5A.2LiPo\4-5mini servo, 3Lipo\3-4mini servo
Protective Functions:
• Automatically select 2-3LiPo,protective voltages are 6V/9V respectively;
• Automatically select NiMH, the protective voltage for each battery is 0.8V.
• Safe start –will not start if the throttle stick is not in the right position;
• Temperature protection, shutdown if the surface temperature reaches 110℃
• Loss of control protection: Shutdown after 1 second if signal lost.
Performance:
• Motor limit:

o 2-pole max RPM: 300000 (300K)
o 12-pole max RPM 50000 (50K)
o 14-pole max RPM 42000 (42K)

• For 8KHz pWM control ,
• Position of the full, throttle will be adjust automatically
• BEC and MCU use separate power supply for table operation.


Legend:
“BEEEEP” = long and loud beep
“beeeep” = long and softer beep
“B” = a short beep

Following this normal start procedure:
1) Turn on TX
2) Set to no (lowest) throttle
3) Plug-in power to receiver/ESCs

You will hear this:
BEEEEP (if Auto LiPo protection is on) - OR - BBB (if auto NiMH/NiCD protection is on)
(5 second pause)
B
(1 second pause)
B
(1 second pause)
B
(1 second pause)
B
(1 second pause)
B

Motor is armed. Actually Motor is armed after the initial long beep, but its safest to wait unti the beep sequence is complete.

For the programming procedure:
NOTE: for FUTABA series transmitters, the throttle channel should be set to REV (reversed).
1) Turn on TX
2) Set to Full (highest) throttle
3) Plug-in power to receiver/ESCs

You will hear this:
B
(1 second pause) (LIPO automatic protection menu item)
B
(1 second pause)
BB
(1 second pause) (NiMH/NiCD automatic protection menu item)
BB
(1 second pause)
BBB
(1 second pause) (Brake selection menu item)
BBB

And then the sequence repeats over and over.

4) To select a menu/submenu option switch the throttle stick, to the lowest position at the first time interval. (For example, to select LIPO automatic protection: switch the throttle stick to the lowest position when hearing the first B sound) (the zone between the first B and the second B above, about a 2 second window)

5) You should hear “beeeep” to indicate that the setting was saved.

6) If there are other settings you want to program then quickly (within 2 seconds of the save sound, beeeep) switch the throttle to the highest position to return to the main menu beep sequence.

7) If you have finished with all your changes, then wait 2 seconds and the motor will send a confirmation sound “beeeep” (long, softer beep), saving the setting. After this, the ESC will confirm that the throttle is in the lowest setting (move it there if it is not) and then do the normal startup sequence, after which, the motor is armed and you are ready to go.

NOTES:
- LIPO automatic protection has only 2 voltage protection points, 6V when it auto detects a 2S and 9V when it auto detects a 3S (basically 3V per cell). There is no need to use a full capacity battery.

- NiMH automatic protection is set at 0.8V per cell, calculated according to the real number of batteries. In order to ensure accurate judgment of the battery voltage, please charge the battery to full capacity. If the battery is not at full capacity. The speed controller will estimate the protection voltage according to 53% of the full capacity.

- The brake is initially ON by default. The brake setting toggles. If already the brake is already on, the selection of this menu item with turn it off (between the BBB and BBB in the program sequence). If the brake is already off, the selection of this menu item with turn it on.

- Factory parameter reset function: because this series of electronic governor has an overheating and false operation protective function, if you find that the speed controller is accelerating or changing its direction, or the throttle is different from the original condition, you can reset the factory parameters to obtain the highest performance. (not sure what this means or how to do it)


IMPORTANT:
When starting in normal use mode, if the first thing you hear is a long BEEEEP this indicates that the ESC is in LIPO automatic protection mode, but if you hear BBB (three short beeps together) this indicates that the ESC is in NiMH/NiCD automatic protection mode.
ciao e grazie ancora per l'interesse

peppe
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Vecchio 15 maggio 07, 18:09   #7 (permalink)  Top
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L'avatar di rafpigna
 
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Residenza: Roma
Messaggi: 8.376
Invia un messaggio via MSN a rafpigna
Ciao paisà

Prova a chiedere sul forum di www.unitedhobbies.com sono loro che li vendono e sicuramente hanno le istruzioni... al limite metti le foto anche li
__________________
Io sono il mod brutto.
rafpigna non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 15 maggio 07, 18:10   #8 (permalink)  Top
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L'avatar di rafpigna
 
Data registr.: 10-01-2006
Residenza: Roma
Messaggi: 8.376
Invia un messaggio via MSN a rafpigna
Azz.. ho letto solo ora che le hai prese proprio li
__________________
Io sono il mod brutto.
rafpigna non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 02 giugno 07, 13:26   #9 (permalink)  Top
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L'avatar di gallina
 
Data registr.: 06-03-2005
Residenza: Trento
Messaggi: 2.543
Lipoteh GT1025

Citazione:
Originalmente inviato da valpozzo

Mag8....

3. TIMING MODE SETTING
•••— 2º
•••— — 7 º
•••— — — 15º
•••— — — — 30º
Un amico ha questo regolatore, il timing Hard consigliato per il piccolo Lipotech GT1025 a quanti gradi corrisponde ???
Ringrazio anticipatamente.
Ciao
gallina
gallina non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 02 giugno 07, 13:33   #10 (permalink)  Top
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L'avatar di Valerioraptor
 
Data registr.: 21-08-2006
Residenza: Livorno (anche se devo andare a volare pisa...)
Messaggi: 3.819
Citazione:
Originalmente inviato da gallina
Un amico ha questo regolatore, il timing Hard consigliato per il piccolo Lipotech GT1025 a quanti gradi corrisponde ???
Ringrazio anticipatamente.
Ciao
gallina
con un cassa rotante anche 30° vanno bene, tieni d'occhio però gli assorbimenti.
__________________

Meglio l'erba dei vicini che i vicini di Erba

Che differenza c'è tra un esattore e un imbalsamatore? L'imbalsamatore ti lascia la pelle
Valerioraptor non è collegato   Rispondi citando
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