28 marzo 12, 23:00 | #1 (permalink) Top |
User | regolatore haker oppure jeti
ciao ragazzi!!! vi porgo un quesito, io dovrei comprare un regolatore per il mio motore haker a 50-16s su un sito consigliano haker Maste rBasic 70SB mentre in un altro uno Jeti - ADVANCE 70-3P OPTO PLUS variatore sapete consigliarmi? grazie!!! |
29 marzo 12, 22:34 | #2 (permalink) Top |
User Data registr.: 11-01-2009 Residenza: bologna
Messaggi: 6.170
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Visto che nessuno ti risponde, ti do una non risposta pure io : un modello che chiede una motorizzazione tale da usare un regolatore da 6 celle e 70 A limite, merita anche per sicurezza l'alimentazione separata dei servi e Rx. Quindi prendi lo Jeti senza BEC che costa anche meno. Umberto P.S. Sono entrambi prodotti da Jeti. |
30 marzo 12, 07:57 | #5 (permalink) Top |
User | Ciao grazie per la risposta* diciamo che queste cose le sapevo già mi interessava sapere se avessero differenze particolari di funzionamento* io sto avendo tanti problemi sul mio modello ed ora dopo una serie infinita di test mi sembra di aver capito che la causa è il mio regolatore cinese* praticamente quando sono in volo e rido ' motore delle volte mi va in blocco la ricevente , Ho provato aggiungendo dei filtri , Mettendo un bec separato* Ho perfino cambiato ricevente ma il problema e lo stesso, Domenica addirittura ho volato con due riceventi una per i servi ed una separata per il regolatore* e succede che la ricevente del motore va in blocco* quindi non mi rimane che sostituire il regolatore per questi blocchi ho già buttato giù una volta il mio wind 50 ne ho comprato un altro ma capirete bene che non è facile volare con la paura che prima o poi non risponde hai comandi |
31 marzo 12, 21:36 | #7 (permalink) Top |
User Data registr.: 06-10-2007 Residenza: Asti
Messaggi: 8.002
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anche perchè, SE NON ERRO, jeti quando va in protezione per sovratemperatura, toglie anche corrente al bec.. una cosa che mi è sempre stata un pò li.. secondo me, anche a costo di fondere, ma deve fin che può alimentare la rx..
__________________ se ti metti a discutere con un idiota, non andare avanti.. ti porta al suo livello e ti batte con l'esperienza.. |
31 marzo 12, 22:46 | #9 (permalink) Top |
User Data registr.: 24-09-2007 Residenza: Padulle
Messaggi: 1.107
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Le differenze tra Jeti e Hacker-Jeti (che dichiaratamente escono da Jeti come fabbrica) sono il software cioè ci sono più programmazioni, la gestione delle temperature, ed alcune piccole differenze hardware. Qui si chiaccherava a proposito Last week I posted on specials I am running on the Mega/Hacker motors and Jeti/Master controllers. As the controllers are made in the same factory I was challenged on the small price premium of the Hacker Master over the Jeti controllers. After further investigation I am satisfied the Hacker Master controllers justify their price. More significantly I do not believe they should be compared to the current Jeti controllers but rather to the Schulze controllers. The Master controllers carry class leading feature in their software and hardware. These features are unique to Hacker Master controllers. The software Hacker explicitly acknowledges the joint design and production effort between Hacker and Jeti on the new controllers. The software is the first and most significant difference between the Jeti and Master controllers. Developed to Hackers specifications the software provides 4 timing options #1 is optimized for Hacker motors. The other 3 steps ensure the Master controllers can be optimized for the widest possible range of brushless motors. For the Master 40-3P and up, variable operating frequencies maximise the efficiency of the controller/motor packages under different throttle/load combinations Jeti controllers have fixed timing and fixed operating frequencies. The hardware New hardware protects the controller from electrical spikes, achieves high levels of flexibility and allows control to be maintained in the case of overheating To improve reliability and performance of the Master controller Hacker specified a controller carrying circutry to cut voltage spikes reaching the controller. These spikes are worst at part throttle. They heat the FETs and increase internal resistance thereby reducing efficiency. They can also damage the controller. The Jeti does not carry this componentry. To provide maximum flexibility the Master controllers voltage cutoffs were designed to ensure they respond smoothly and reliably with 6 and 7 cell packs. Jeti's controlers operate best at 7 cells plus. Also, under thermal overload the Master controllers enter partial shutdown. This enables the model to be flown to a safe landing. All up these changes have produced controllers who matched with the Hacker motors meet or exceed the standard set by the previous class leaders. The Master 99 for instance has an on resistance of .7 milliohms the same as the Schulze 88/105. The 99-3p copes with up to 24 cells the 88/105 with 17. Uner static load the Master 99 has endured 130amps loads for 10 seconds typical of F5B workloads - without signs of distress. This is the equivalent of the overload rating for the Schulze 105 Rainer uses a Master 77 in his own Hotliner and has subjected it to 10 second runs in excess of 120+ amps without problems. This performance is comparable to the f80 / f102 . Best of all there are new low resistance FAI controllers in the pipeline. Finally Using the 70 amp controller for direct comaprison the Jeti 70 is approx $99-$110 street price the Hacker Master 70-3P $157 the Schulze 70Po $252 Or the Hacker 77-3P 30 cell controller will be approx $241 Schulze 80Fo 27 cell controller is approx $378 In short the Master controllers operate at the current extremes of high performance with features, flexibility and price which make them outstanding value. Comunque secondo me meglio alimentazione separata indipendentemente. I.M.O.H.
__________________ .l'importante è divertirsi. |
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