25 agosto 13, 22:38 | #6851 (permalink) Top | |
User Data registr.: 14-06-2006
Messaggi: 11.749
| Citazione:
| |
26 agosto 13, 00:39 | #6854 (permalink) Top | |
User Data registr.: 15-05-2012 Residenza: Chivasso (TO)
Messaggi: 2.583
| Citazione:
P.S. Sai che paura che ho adesso di rifare un blender???
__________________ ...costruisci e pilota la tua passione... | |
26 agosto 13, 09:08 | #6856 (permalink) Top |
User Data registr.: 15-05-2012 Residenza: Chivasso (TO)
Messaggi: 2.583
|
Ieri sera per curiosità ho mandato una e-mail alla Pilot chiedendo come mai la baionetta ha ceduto in un blender. Mi hanno risposto dicendomi che le baionette in alluminio non sono così resistenti e che ce le mettono a fare???
__________________ ...costruisci e pilota la tua passione... |
26 agosto 13, 10:51 | #6857 (permalink) Top |
User |
Caro Gizer mi dispiace!!!!! la Blender o The Panic, è una manovra inventata da Somenzini... non vorrei sbagliare però la discesa iniziale con relativi tonneau non và eseguita a manetta ma con gas al minimo. Anche con il gas al minimo la velocità del modello aumenta per la picchiata, ed il passaggio alla vite piatta, sollecita la baionetta in modo rilevante. è una delle manovre più stressanti per il modello. leggi cosa scrive l'inventore della manovra, con qualche consiglio per renderla meno pesante: What it is: The Panic, or Blender maneuver is a vertical diving roll that virtually stops its descent as it instantaneously enters into a flat spin. Presented at TOC 1998 and named by Blaine, I designed this maneuver always looking for the highest performance at what it is called surprise factor and I remember it did work very well. You climb high, guessing 300 feet idle and punch down to a perfect vertical line, add some left aileron to do a kind of slow rolls during that dive. Then when you reach an altitude that is good for you, the airplane will suddenly go to a flat inverted position. Plane set-up: Simple, nothing special here, you need to go to your set up that you use to do the 3D aerobatic, so high rate a a lot of deflection. I recommend you to have at least this numbers. Rudder 45 degree, elevator 40degree ,aileron 35degree. If you can go for higher number it will be better because the quick spinning will be quicker and tighter. CG do not need to modify for this maneuver, I found a bit better when the CG is on the nose heavy for 3D aerobatic. How to do it: Climb as I explained before, make sure before you push vertical to have all at high rate, this is important to avoid crashes!, so dive rolling slow left and when it is the time to spin, use this technique, full down elevator, full right rudder and full left aileron, this is the best sequence too. This sequence needs to be done continuously, this means as soon you reach full down you go right rudder and as soon you get with the rudder to full go with the aileron. All the movement of your thumbs needs to be quick. This is a very hard maneuver for the airplane and you actually can bend the wing tube! or if the wing it is not strong enough even worse you can crash the airplane! so to reduce the G's when you decide to do the spin go with the sticks slower to the full position, this will make the airplane to start to spin with less angle of attack loading less the airplane. If you feel you putting to many G's to your airplane try this sequence, full aileron then full rudder and elevator at same time, but the rudder and elevator should not go so quick to full stick position, go a bit slower. Once you see your airplane it is spinning flat open the throttle to full position to increase the spinning and to maintain altitude, keep the power at that position till you feel the airplane wants like to fly out of the spin. From that inverted flat spin you can do any thing you want!, like go to a torque roll, Cobra, etc. Then you can do what I called "multiple Panic", so you go higher and do 2 or 3 panics depending on the altitude, once your airplane it is on inverted flat spin, idle it back neutralize all flying surface and pull full up till you see the nose vertical down, then you are again in position to do another panic and so on. Take care. Quique se c'è bisogno traduco...
__________________ MadMax75 Ultima modifica di MadMax75 : 26 agosto 13 alle ore 10:57 |
26 agosto 13, 14:30 | #6859 (permalink) Top |
User Data registr.: 24-03-2008 Residenza: Trapani
Messaggi: 5.790
|
Sia con il sukhoi C&C , lo yak54 Pilot 2,20 e il piccolo Extra 300 58" effettuo ripetutamente la Blender. Tutti con baionetta in carbonio, mai avuti cedimenti. E le eseguo abbastanza violente... Ancora non l' ho provata con l' EXTRA 125"... |
26 agosto 13, 15:00 | #6860 (permalink) Top | |
User Data registr.: 06-01-2011 Residenza: ancona
Messaggi: 741
| Citazione:
Per la cronaca, mi dispiace moltissimo, quando accadono cose del genere fa veramente inczz....e!
__________________ Bettilù | |
Bookmarks |
| |
Discussioni simili | ||||
Discussione | Autore discussione | Forum | Commenti | Ultimo Commento |
bella giornata in pista ma... | giacomoCRT | Automodellismo Mot. Scoppio On-Road | 4 | 16 novembre 09 18:38 |
Che bella giornata | Mascalzone Volante | Categoria F3K | 42 | 04 maggio 09 14:03 |
Bella giornata!!! | Bu||DozEr | Automodellismo Mot. Scoppio On-Road | 5 | 03 maggio 08 01:09 |
bella giornata di m**** | Grava | Aeromodellismo | 3 | 03 febbraio 07 19:42 |
bella giornata di volo al cornua | 41fabio73 | Aeromodellismo Alianti | 17 | 10 gennaio 06 19:35 |