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Vecchio 28 luglio 07, 23:54   #5 (permalink)  Top
gozilla
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Allora mi sono letto bene il manuale e la parte relativa al modo eli la allego qui sotto

In Heli-Mode the Jazz operates with active RPM control. This means, that the motor
RPM will be kept constant and changes of the load and the falling battery voltage
will be compensated, as long as the motor and battery capacity allows this. So it’ s
not necessary to use any mixer in the Tx to stabilize the RPM. This RPM control
works only if the speed controller is mounted in the helicopter. With no load its
possible that the speed controller jerks.
Just plug the receiver cable of the Jazz in a free slot of the Rx which can be
independently operated from the Tx with a slider. Program the Jazz to Heli-Mode
using this slider.
To start the motor push the slider towards full throttle. The Jazz will ramp up the
motor RPM in a few seconds in open mode. When the designated RPM is reached
the Jazz switches over to close loop speed. The more the slider position comes to
full throttle, the higher is the designated motor RPM.
With the slider back in motor-off position the motor will be switched off. Be aware
not to do so in flight, otherwise it would take some long seconds to start the motor
again.
The range of RPM selected by the slider is self adjusted by the Jazz. Its done when
the motor is started for the first time after the battery is connected.


Se non ho interpretato male ho fatto quanto segue:

1) collegato il bec ad un uscita ricevente che comanda un interruttore proporzionale indipendente dal gas(slider), anche se secondo me funziona anche con lo stick del gas la programmazione essendo un proporzionale anch'esso.

2) accesa la tx , collegata la batteria al jazz.

3) Ho atteso i 3 beep e poi ho staccato il ponticello, atteso il segnale di programmazione.

4) dopo il 4 beep (modo eli) ho spostato l'interruttore a cui era collegato il jazz in posizione 50%.

5) atteso i beep do conferma seguiti da i 4 beep che indicano il modo eli.

6) scollegata la batteria.

Ho rimesso il jazz sul canale giusto del gas e ho provato a dare corrente.
Secondo me il numero di giri non è cambiato ad orecchio, troppo alti.
Domani provo a farlo misurando con il misuratore ottico.
Ma dove ho sbagliato? C'è qualche altro trucco per regolare i giri in base alla curva gas con il governor???
gozilla non è collegato   Rispondi citando