Citazione:
Originalmente inviato da giacomos77 nel sito della cyclon ho trovato le indicazioni per questo motore dicono:
The advisable propeller is a 10/ 4.7 or a 11/ 4.7 and a battery of 3 S 1200- 1500.
Per la Lipo sono ok ma come Elica no!
Però non mi è molto chiaro questo:
The choice of the propeller can change the behaviour of your aircraft. The propeller should be adapted to the type of aircraft, and correspond to the performance of motor. If your plane is a fast (small multi motor), choose a propeller with a step of 0.6 x the diameter eg:7"x6". If the pattern is slow (Piper or a Trainer), use a propeller with a step of 0.4 x the diameter. For motor glider, 0.5 to 0.6 x the diameter could be adapted. Attention: It is very important to note that all the makes of Propeller do not perform alike. APC Propellers for example, load much more than the Graupner. If your Propeller is not represented in the examples, it is imperative to measure your amps consumption before prolonged use of your motor! GOOD FLIGHT! Some measurements as a guide.
Propller APC 8 / 3,8 APC 9/3,8 APC 9 / 4,7 GWS 9/4,7 9/6 APC
3 lipo 1000 7600/6,2A 6900/7,2A 6900/7,5A 6600/7,7 A 5700 / 11 A
Nella tabellina si prevede anche la 9x6 quindi.... ma con 11A? Mi sono perso..... |
Effettivamente a leggere la tabella dovresti essere nel range, ma un motorello da 45 g di peso che succhia solo 6,2 A con una 8" ci credo poco.
Ah, dimenticavo, ieri sera mi son sbagliato, il mio motore da 1100 kv ed elica da 8" si asciuga una 2 celle (non 3) da 700 in cinque minuti.
Son proprio curioso.
UP ragazzi, dateci lumi.