Citazione:
Originalmente inviato da toio!! Upon completing the break-in and
carburetor adjustment procedures
mentioned previously, the following
method should be utilized to balance
the dual carburetor Saito engines:
1. Start the engine and allow it to
warm up prior to attempting any
adjustments.
2. Rotate both high speed needle
valves clockwise an equal amount
until the engine reaches the peak rpm.
3. Back off both high speed needles
(rotate counterclockwise) equally until
the rpm drops by 300.
4. Rotate the high speed needle valve
clockwise on the right cylinder to peak
the engine. Next, rotate the needle
valve counterclockwise until an rpm
drop of 300 is noticed.
5. Repeat Step 4 for the left cylinder.
The cylinders of your Saito twin are
now correctly balanced |
6. Se non sei soddisfatto del risultato ripeti le operazioni sopra descritte....... ...all'infinito.
A parte le battute, in passato, dopo aver apprezzato un Saitino .45, mi misi fra le mani un FA 90. In sostanza due .45 boxer: non trovai il verso di avere un motore affidabile. Trovare la giusta carburazione di un motore con quella architettura interna, bielle imperniate su un unico bottone di manovella e relativa particolare fasatura, solo ad orecchio, la vedo dura.
Tieni conto che in una moto bicilindrica, dotata di carburatori veri, viene usato un vacuometro (strumento che misura la depressione nei collettori di aspirazione) per mettere daccordo i cilindri.