Citazione:
Originalmente inviato da luca0904 Ciao Ragazzi.
Ho provato gestire un motore DLE50 con una centralina di un DLE30.
Non ha funzionato. A parte qualche scoppiettata generata dal motore, non e successo altro.
Ho fatto questa prova, perché , La centralina del 50 non ha l'uscita per il contagiri, mentre quella del 30 si. Allora mi son detto, proviamo a sostituire le centraline chi sa che funzioni. E invece nulla.
Preciso che con la sua centralina funzione che e una meraviglia.
Voi avete idea del perchè non funzioni ?
Questa cosa mi incuriosisce.
Ciao
Luca |
Probabilmente il problema sta nella diversa fasatura delle due centraline.
Questa è l'istruzione del 30:
Ignition Timing Adjustment
For most applications mount the sensor with the mounting screws
centered in the slot. The ignition timing is preset on the DLE-30 at 46°
before Top Dead Center (TDC). The ignition timing can be advanced
or retarded slightly by loosening the (2) ignition sensor phillips
head screws and sliding the sensor to the full extent clockwise
(47° advancing the ignition) or counter clockwise (45° retarding
the ignition). Be sure to retighten the phillips head screws after
adjusting the ignition timing.
Advancing the timing causes combustion to occur earlier, resulting
in higher performance of the engine. However, advancing the timing
also causes higher engine temperatures and can cause premature
wear of internal engine components.
questa invece è quella del 50:
Ignition Timing Adjustment
The ignition timing is preset on the DLE-55 at 44° before Top Dead
Center (TDC). The ignition timing can be advanced or retarded by
loosening the (2) ignition sensor phillips head screws and sliding
the sensor to the full extent clockwise (45° advancing the ignition)
or counter clockwise (43° retarding the ignition). Be sure to retighten
the Phillips head screws after adjusting the ignition timing.
Advancing the timing causes combustion to occur earlier resulting in
higher performance of the engine. However, advancing the timing
also causes higher engine temperatures and can cause premature
wear of internal engine components.