Citazione:
Originalmente inviato da magrinsi ........omissis.........Il freewheel on...cosa comporta?........
109 pagine sono troppe..
Inviato dal mio GT-I9100 usando Tapatalk |
Da Helifreak:
" Active freewheel is a similar control logic to synchronous rectification. Instead of using intrinsic body diodes for freewheeling the motor, active freewheel uses the mosfet conduction for freewheel. The difference is between 1v of drop vs 0.1v of drop across the mosfet.
Freewheel happens inversely to throttle curve. 100% throttle is zero freewheel and 10% throttle is 90% freewheel. So the 10 fold reduction in freewheel voltage drop will become a significant efficiency increase as you use lower throttle values.
With the feature on, you can safely run 120A through a motor at 10% throttle, assuming motor can take it. The input current is only 12A."
In soldoni pare sia una funzione per avere una regolazione più precisa nei cambi di valore throttle nonchè nelle variazioni di carico, ottimizzando il sistema.
Spero di non dire idiozie.........
Pensavo fosse una funzione utile se si utilizza l'ESC su un aereo, per evitare che il motore prendesse più giri di quelli richiesti dal comando throttle durante le picchiate, (appunto freewheel = ruota libera) ma a questo punto non lo so.........