29 novembre 06, 07:08
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Data registr.: 04-08-2005 Residenza: Vignola (MO)
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Originalmente inviato da frank Sto facendo riferimento ad alianti da termica con lancio al verricello. E' utile avere una fase per il traino, in cui il profilo è notevolmente "ingrassato", gli alettoni che sono controproducenti hanno corsa ridotta e c'è molto mix Alettoni -> Direzionale. Poi occorre una fase di volo normale, per la ricerca della termica, una di mantenimento della termica con il profilo un po' ingrassato ma meno che durante il traino, e una per il volo veloce per sfuggire dalle discendenze (bordo d'uscita lievemente alzato per avere meno resistenza). Ma potrebbe anche volercene un'altra per l'atterraggio, con escursioni aumentate per avere più controllo. E così via, il limite è la fantasia. | Ciao a tutti. L'ho visto solo ora, ma volevo riportarvi quello che dice David Hobby (2 volte campione del mondo di F3J se non sbaglio) su RCGroups. Se riesco vi faccio anche la traslazione dall'idioma anglofono, ma ci vorrà un po'. altrimenti babelfish è + che suff.
Ciao! As to your questions. I use 7 different flight phases. Normal, Launch 1, launch 2, zoom, thermal, speed and landing. This sounds like a lot but it is quite simple. I leave the Crow breaking avaliable on all phases, so the "trottle stick" will always give me breaking. This is quite important as it gives me control of this function especially when the pressure is on. Camber is controlled by physical switch, as well as all the other phases, except the landing phase which is switched buy the throttle stick reaching 70%. The landing phase is a mix from the ailerons to the flaps. At full aileron deflection the flaps move at 60% of the flap movement, up only. Aileron differential. I use 72% differential on the aileron and 60% flap in Normal phase. (Yes I use flaperon). There is a similar amount for thermal and the launch Phases. None used in Zoom or Speed. I use a CG very rearward. I always have. I like the reactions to thermals and the reactions to the controls. During the last WC, I have changed my mind on CG. During thermal conditions I find it better to have a rear CG. If the condition are very light (calm wind and no thermals), it is better to have a slightly nose heavy model. This makes the model more stable, there for requiring less control input. Camber in thermal. The Perfect requires very little camber in thermal and launch. I will only use camber in a thermal once I have established a good consistent climb rate. It is much better to have good control (camber reduces the effective aileron responsiveness) while centering a thermal. In normal phase I use snap flap. Not in any other phases. Around 2mm only. I hopee this helps Cheers David Hobby P.S.: vi piace il nuovo avatar, il mio gattone rosso preferito?
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gratta, gratta, la termichina
FAI 15920 |
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