Citazione:
Originalmente inviato da victor66 Dear Sir
The cyclic controls are heavily linked into how the main rotor is functioning - as you lose headspeed (speed of the main rotor) then you will gradually lose cyclic controls.
Regarding the tail rotor - how this functions is governed by the type of tail rotor the model has fitted - some will be powered directly by the engine, some by the rotors, and some by a separate tail rotor motor.
Best Regards
Phoenix Support |
Secondo me hanno dato la risposta corretta ad una domanda diversa: hanno pensato che chiedessi come mai i controlli rispondono male a bassa velocità.
Io specificherei che ti riferivi ai movimenti dei servi, non alla reattività dei comandi in volo. Una roba del genere, direi:
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Thanks for your reply, however my question was slightly different: I was talking about the movement of the servos and their linkages. When a fixed-wing model is parked, it is possible to see the movements of the various control surfaces. Would it be possible to have something similar for helis? Showing the swashplate bob up and down in response to the control inputs, in other words.
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Aggiungo: in realtà su alcuni modelli (es.:Henselheit TDR) se metti il blocco motore e muovi il collettivo vedi le pale che cambiano inclinazione ma NON il movimento del piatto.
Fammi sapere cosa dicono.