Solo un primo esempio dei dubbi che a me nascono.... nel documento "mastro" linkato da emerge è riportato quanto segue:
have the setup shown below:
CH1 36% ELE
+ -62% AIL
+ -55% THR ID0 c4
+ -55% THR ID1 c5
+ -55% THR ID2 c5
I know what you are thinking at this point. What does all of that mean? Let me try to
explain. The 36% elevator and -62% aileron are from the Thus example. I think if you change
these numbers it is like setting the swash mix in other radios. The numbers here give me plenty
of throw so I have left them alone. You will notice that there are three different throttle stick
mixes for this channel. The software will only use 1 at a time based on the IDx switch position.
So remember that c4 was the pitch curve for normal mode? When the switch is in position ID0
the c4 curve will be mixed with the channel. ID1 and ID2 are duplicates of each other. I was
afraid I might flip the switch on click too many and I didnt want to find out what happens when
you do that. CH6 is the other aileron servo. Here is what it looks like:
CH6 -36% ELE
+ -62% AIL
+ 55% THR ID0 c4
+ 55% THR ID1 c5
+ 55% THR ID2 c5
perchè fra CH1 e CH6, al di là delle percentuali di mixaggio che possono essre ottimali per un modo di volare anzichè per un altro, cambia di segno ELE ? E' un errore di stampa ?
Non dovrebbe cambiare di segno AIL e rimanere uguale ELE, che quando il piatto si sposta a destra o a sinistra il beccheggio dovrebbe rimanere uguale ?
Se qualcuno avesse una spiegazione già a questo primo punto...... gli sarei molto grato
Assolutamente non per polemica, ma per capire........
ciao
|