Ciao ragazzi,
ho visto un pò di motori Dualsky (che presto avrà anche 8fly mi dicono)
ci sono due opzioni a 6 celle:
************************************************** *******
1. XM5060CA-8T 1650W (1.10 Glow Size)
The Xmotor 5060CA-8T is a 1650W motor that is designed for airplanes requiring a 1.10 size 4 Stroke, or .90 2 stroke glow engine. This motor would go best on electric conversions and larger wood electric planes.
* Specs: Turns 8
* KV 377
* Weight (g) 377g
* No of Cells 6-8
* Max Efficiency A 40
* Max Burst (15 sec) A 60
* Max Power (15 sec) W 1650
* Prop Range 16x10..18x12
* Plane Weight (g/oz) 1.10 Glow Glow Size
* ESC: XC8018BA
Che pesa poco e ha delle caratteristiche pari al Axi se non mi sbaglio
(
Fly Air Hobby RC - Dualsky - XM5060CA-8T 1650W (1.10 Glow Size))
************************************************** *******
2.La piu azzardata forse...
XM6350CA-9T 2000W (1.40 Glow Size)
The Xmotor 6350CA-9T is a 2000W motor that is designed for airplanes requiring a 1.60 size glow engine. With the wind of 16 turns, this motor is better suited for torque. This motor would go best on a large ? scale plane that you want to torque roll until the cows come up! You could also use this to power a 1/3 scale piper cub!
* Specs: Turns 9
* KV 410
* Weight (g) 470
* No of Cells 4-5
* Max Efficiency A 40
* Max Burst (15 sec) A 60
* Max Power (15 sec) W 2000
* Prop Range 18x12..22x12
* Plane Weight (g/oz) 1.4 Glow Size
* ESC: XC10018BA
Che pesa di più ma avrebbe anche piu potenza, a questo punto sarebbe da capire quanto tirerebbe un motore da 410 KV a 6 celle rispetto a uno con 380/377KV sempre con una 20x8 che ne pensate?
Saluti David