Citazione:
Originalmente inviato da jari81 6 celle + 6 celle ? .. siamo sicuro che il vxl della traxxas regga 12 gelle per un totale di 14,4 V? .. perchè da quello che so io regge fino a 11,1 V |
sicuri sicuri no se ha fritto qualcosa che non va c'è, ma dal manuale :
"
Failure to install the appropriate gearing can cause failure
of the motor, speed control and batteries when running the
model on 12 NiMH cells. See the gearing chart on page 23 for
more information about properly gearing your model.
"
......
"
Maximum peak input voltage
limits are 12.6V in LiPo Mode (
see page
17
) and 18V in NiMH Mode.
"
.......
"
The included High Speed pinion gear will allow your model to
reach 50+mph when used with an additional Power Cell Series 1
battery (Part #2925) and (Part #3063) series connector (battery and
series connector sold separately).
" ......... " Input voltage: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPoCase Size: 26.5mm W x 46.5mm D x 22mm H Weight: 38 grams Motors: Sensorless Brushless Motor Limit: NoneOn Resistance: 0.0005 Ohms PWM Frequency 12,000Hz Peak Current: 326A Continuous Current: 52A BEC Voltage: 6.0V DCMotor / Battery Wiring: 16-Gauge Maxx® CableTransistor Type: MOSFET Low Voltage Detection: 2-Stage indicators, switchable (on or off)Thermal Protection: 2-Stage thermal shutdown Profile selection: Sport Mode: 100% fwd, 100% brakes, 100% rev Race Mode: 100% fwd, 100% brakes, no rev. Training Mode: 50% fwd, 100% brakes, 50% rev. Single-button setup: Yes, Traxxas EZ-Set®Battery Input Connector: Traxxas High-Current ConnectorMotor Connector: TRX 3.5mm Bullet Connectors
" by traxxas
quindi sembra di si regge le 12 celle nimh.
Per quanto riguarda il "ricambio" prenderi solo il regolatore, tieni presente che l'ezrun 60 A è prodotto "economico" per le 1/10 quindi se prendi la combo ti troveresti con un motore "gigante" rispetto a quello che monti ora. Per contro il regolatore non è molto più grosso di quello originale (vxl).
Attenzione
non ti dico che l'ezrun è migliore del mamba max , ma costa sicuramente meno e per le caratteristiche del motore originale è sovradimensionato = non dovresti bruciare il regolatore.
Poi se le sapessi tutte ........